Veelgestelde vragen

President Rooseveltlaan 774
4382 NB Vlissingen

Voor vragen algemeen of betreffende een bestelling:
[email protected]

Voor vragen betreffende inkoop, vertegenwoordiging, offertes en
sponsering: [email protected]

Telefoonnummer: 0118-412035

KvK-nummer: 58258264

Btw-identificatienummer: NL 852949625 B01 / BE 0549.935.263 / MwSt. No.: 116/5915/4672

Ook onze mail wordt zeer actueel bijgehouden.

Ma: 9:00  -  18:00
Di: 9:00   -  18:00
Wo: 9:00   -  18:00
Do: 9:00   -  18:00
Vr: 9:00   -  18:00
Za: 9:00   -  17:00
Zo:Gesloten

Goede VrijdagVrijdag 2 April09:00 - 18:00
1e PaasdagZondag 4 AprilGesloten
2e PaasdagMaandag 5 April12:00 - 17:00
KoningsdagDinsdag 27 April09:00 - 18:00
BevrijdingsdagWoensdag 5 Mei09:00 - 18:00
HemelvaartdagDonderdag 13 Mei10:00 - 18:00
1e PinksterdagZondag 23 MeiGesloten
2e PinksterdagMaandag 24 Mei10:00 - 18:00
1e KerstdagZaterdag 25 DecemberGesloten
2e KerstdagZondag 26 DecemberGesloten
OudjaarsdagVrijdag 31 December09:00 - 17:00
1 Januari 2022Zaterdag 1 JanuariGesloten
PaasmaandagMaandag 5 AprilGesloten
Dag van de ArbeidZaterdag 1 Mei09:00 - 17:00
O.L.H. HemelvaartDonderdag 13 Mei10:00 - 18:00
PinkstermaandagMaandag 24 Mei12:00 - 17:00
Nationale FeestdagWoensdag 21 Juli09:00 - 18:00
O.L.V. HemelvaartWoensdag 15 Augustus09:00 - 18:00

Kom gratis door de tunnel van Zeeuws-Vlaanderen naar Vlissingen op de volgende dagen:

Zaterdag26 Juni
Zaterdag28 Augustus
Zaterdag11 September
Zaterdag30 Oktober
Zaterdag27 November
Zaterdag4 December
Zaterdag
18 December

Hoe vindt u het gewenste artikel: In de bovenste grijze staan onze hoofd categorieën waarin u kan zoeken, deze zijn weer onderverdeeld in kleinere groepen. Wilt u verder zoeken binnen een groep? Dit kan door middel van de filters, zoals inhoud, merk of soms kleur. Als u het merk of de naam van een artikel al weet kunt u deze ook direct boven in de pagina in de zoekbalk invoeren.

Ieder artikel die u heeft aangeklikt en in de winkelmand heeft geplaatst, kunt u makkelijk terugvinden via het winkelmand icoon, rechts boven in de pagina. Het nummer naast het mandje geeft het aantal artikelen aan dat u heeft geplaatst in de winkelmand. Als u klikt op dit icoon, krijgt u de keuze om direct af te rekenen of de inhoud van uw winkelmand te bekijken. Ook is er in de winkelmand de mogelijkheid voor het invoeren van een kortingscode en eventueel de aantallen van de producten aan te passen. 

Op de pagina waar u kan afrekenen, wordt gevraagd om uw adresgegevens in te vullen, hier selecteert u ook het land. Bij keuze voor België of Duitsland, kunnen de prijzen mogelijk wijzigen. Dit is vanwege de verschillen in accijnzen die per land kunnen afwijken. De accijnzen van het desbetreffende land worden doorberekend in de prijs. Een account aanmaken om een bestelling te plaatsen? Dat is niet nodig! Zo kunt u snel en eenvoudig bestellen!

Zodra de bestelling is afgerond, ontvangt u een bevestigingsmail van de bestelling. Hierna volgt een mail met de betaalgegevens (in het geval van overschrijven) of een factuur (bij directe betalingen zoals bij iDEAL/PayPal/Creditcard). Indien gekozen is voor de optie overmaken, volgt de factuur later.

Heeft u problemen bij het bestellen? Neem dan gerust contact met ons op via [email protected]

Als u op werkdagen voor 17:00 een bestelling plaatst, betekent dit op een doordeweekse dag dat het de volgende dag wordt bezorgd door PostNL. Vandaag besteld voor 17:00 = morgen in huis mits de bestelde artikelen voorradig zijn. Hierop gelden uitzonderingen. Bestelt u in het weekend, dan wordt uw pakket op dinsdag geleverd. Hieronder staat in een tabel een overzicht met elke besteldag en bezorgdag.

Besteld op
Bezorgd op
Maandagvoor 17:00Dinsdag 
Dinsdagvoor 17:00Woensdag 
Woensdagvoor 17:00Donderdag 
Donderdagvoor 17:00Vrijdag 
Vrijdagvoor 17:00Zaterdag 
Zaterdag Dinsdag 
ZondagDinsdag 

Via de track & trace code die u van ons ontvangt, kunt u het pakketje volgen. Dit kan pas vanaf de bezorgdag. Heeft u vragen over uw bestelling of de levering hiervan? Dan kunt u altijd terecht bij onze deskundige helpdesk!

Als u uw bestelling plaatst op een werkdag voor 17:00u, hanteren wij de verkorte regel: vandaag voor 17:00u besteld = morgen in huis. 

Dit betekent dat uw bestelling aan het einde van de werkdag, waarop de bestelling is geplaatst, wordt verzonden met PostNL. Via de Track & Trace code die u per mail ontvangt, kunt u het pakketje blijven volgen en zien rond welk tijdstip deze op de eerstvolgende werkdag wordt aangeboden bij het door u opgegeven adres.

Eventuele manco's ontvangt u per mail.

Hieronder het vaste schema van bestel- en levertijden / dagen.

Besteld op
         Bezorgd op      
Maandagvoor 17:00 Dinsdag 
Dinsdagvoor 17:00 Woensdag 
Woensdagvoor 17:00 Donderdag 
Donderdagvoor 17:00 Vrijdag 
Vrijdagvoor 17:00 Zaterdag 
Zaterdag  Dinsdag 
Zondag  Dinsdag 

 

Is je bestelling op vrijdag voor 17:00u besteld? Dan heb je het pakketje zaterdag in huis. Via de track & trace code van PostNL die je per mail ontvangt, kan je het pakketje blijven volgen en zien rond welk tijdstip deze zal worden bezorgd bij het door u opgegeven adres. Besteld u op vrijdag na 17:00 of in het weekend, dan wordt het pakket op dinsdag bezorgd. Er zijn uitzonderingen.

Heeft u bij het ontvangen van uw bestelling, schade of breuk geconstateerd? Wij adviseren/vragen u om zo spoedig mogelijk een melding te maken na ontvangst van de bestelling.

Deze melding kunt u maken per mail op [email protected]

Wat zet u in de mail?

  • Ordernummer
  • Foto's waarop het gehele product met schade/breuk is te zien
  • Foto's waarop de beschadiging apart zichtbaar is
  • Foto van de geleverde doos (buitenkant)
Uiteraard doen wij er alles aan om uw klacht zo snel mogelijk te behandelen.

Zit er een fout in uw bestelling? Allereerst, onze excuses! We doen heel erg ons best om fouten te voorkomen. Kijk alstublieft uw bestelbevestiging na zodat u kunt controleren of er echt iets fout is gegaan. Kleine artikelen worden ingerold in bubbeltjes folie om ze te beschermen. Het kan daarom voorkomen dat u deze in eerste instantie niet meteen kunt vinden. Pak uw bestelling dan ook geheel uit en zorg er voor dat al het plastic is uitgerold.

Een fout in de bestelling kunt u melden via [email protected] waarin we graag het ordernummer en de fout terug vinden. Het is aan te raden om direct foto's toe te voegen van verkeerd ontvangen artikelen om de klacht zo spoedig mogelijk voor u te kunnen behandelen. Wij verzoeken u vriendelijk om de melding zo spoedig mogelijk na ontvangst aan ons door te sturen.

Komt u er na het plaatsen van uw bestelling achter dat u een fout heeft gemaakt bij het adres? Of wilt u het adres wijzigen om andere redenen? Dit kunt u oplossen door een mail te sturen naar [email protected] waarin u het ordernummer en de aanpassing vermeld.


Een aanpassing is alleen mogelijk spoedig na plaatsen van uw bestelling en tijdens kantooruren. Er is geen garantie, wanneer namelijk uw bestelling verzameld en verpakt is kan er geen aanpassing meer gedaan worden. Let op! Aanpassing van adres is NIET mogelijk bij Creditcard, AfterPay en Paypal betalingen.

Indien u iets wil aanpassen aan de bestelling, kunt u dit aanvragen per mail via [email protected] waarin u het ordernummer en de aanpassing vermeld. Een aanpassing is alleen mogelijk direct na plaatsen van uw bestelling en tijdens kantooruren. Helaas kunnen wij u de mogelijkheid niet garanderen. We hebben een efficiënt en snel systeem dat na betalen uw bestelling direct doorstuurt naar het magazijn, zodat deze verzameld kan worden. Dit maakt een aanpassing al snel niet meer mogelijk.

 

Door het verwerken van dagelijks duizenden pakketten is een aanpassing doorvoeren als de bestelling verzameld of ingepakt is niet meer mogelijk. Uiteraard vervelend maar helaas niet te voorkomen.

Op het moment dat een artikel niet aan uw verwachting voldoet kunt u dit zonder problemen binnen 14 dagen aan ons retourneren. Retourneren van artikelen kan alleen onder de volgende voorwaarden, voor zover dit redelijkerwijs mogelijk is:

  • Flessen zijn ongeopend.
  • Artikelen zijn voorzien van aangehechte labels en stickers.
  • Artikelen zitten in de originele verpakking.

Het artikel kan goed ingepakt, liefst in de verzenddoos van Drankgigant.nl verzonden worden naar ons magazijn.

Retouradres:

Drankgigant.nl
President Rooseveltlaan 774
4382 NB  Vlissingen

Voor het snel kunnen afhandelen van de retourzending zouden wij graag de volgende informatie in de doos aantreffen:

  • Factuur of bestelbevestiging met 10-cijferig bestelnummer.
  • Het aantal geretourneerde producten.
  • Reden van retour, bij voorkeur met ingevuld herroepingsformulier.

Wanneer u een foutief of beschadigd artikel heeft ontvangen dient u eerst contact op te nemen met onze helpdesk alvorens u over gaat tot retourneren. Vermeld hierbij uw 10-cijferig bestelnummer, voeg een foto toe van het desbetreffende artikel en verwoord het probleem.

Wanneer u artikelen wenst te retourneren omdat u bijvoorbeeld te veel besteld heeft dan zijn de retourkosten voor eigen rekening.

Retourzendingen zijn voor risico van de koper, dit houdt in dat Drankgigant.nl niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retour gestuurde artikelen. Vraag daarom op het postagentschap altijd om de trace-code of het zogenaamde 3S-nummer en bewaar deze goed!

Voor het crediteren van artikelen streven wij ernaar om binnen 5 werkdagen het aankoopbedrag terug te boeken.

Toch nog vragen over het retourneren van uw aankoop?

E-mail: [email protected]

Op onze website vindt u niet alleen gigantisch veel producten, maar ook productinformatie en achtergrondinformatie over de producten en merken. Al deze producten zijn zowel online te koop als in onze winkel te Vlissingen. Bent u op zoek naar een bepaald merk of type drank, dan kunt u via de zoekbalk bovenaan op de website kijken of wij deze aanbieden. Mocht u het gewenste artikel niet bij ons aantreffen kunt u deze uiteraard aanvragen bij onze inkoop afdeling ([email protected])

Een artikel kan 5 opties of weergaves hebben waarbij u kunt zien of deze op voorraad is. Dit staat onder het artikel in tekst en kleur aangeduid.

  • Direct leverbaar (groen)
  • 1 à 2 dagen levertijd (geel) word binnen enkele dagen verwacht.
  • 2 à 3 dagen levertijd (geel) wordt snel verwacht.
  • 5 dagen levertijd (geel) het artikel is besteld, een exacte leverdag is nog niet bekend maar verwachten deze op korte termijn.
  • 2 tot 4 weken (rood) het artikel wordt niet op korte termijn verwacht, vaak is er onduidelijkheid over een exacte levertijd.

Drankgigant.nl biedt u diverse betaal methodes online aan, zo hebben we:

  • iDEAL
  • PayPal
  • Mastercard
  • Visa
  • Bancontact
  • Overboeken (Duurt 1 dag langer binnen Nederland)
  • AfterPay (Betaal achteraf)

We hebben diverse betaalmogelijkheden in onze winkel te Vlissingen, hier kan men betalen met de pin (bankcontact), een Drankgigant.nl-cadeaukaart en contant met euro's. Dit kan met biljetten tot en met 500,- euro. Het gebruik van een Visa / Creditcard is NIET mogelijk in de winkel.

Aan de kassa krijgt u een kassabon met hierop de BTW. Een factuur van uw aankopen, met hierop de bedrijfsnaam is mogelijk indien gewenst.

Ja, dit is mogelijk met de keuze Afterpay.

AfterPay – Achteraf betalen (Nederland)
AfterPay voert voor drankgigant.nl het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat je een betaaloverzicht ontvangt van AfterPay. Met de AfterPay App kun je dit betaaloverzicht inzien en betalen, veilig en heel eenvoudig vanaf je smartphone. In de online omgeving Mijn AfterPay kun je jouw betaaloverzichten vanaf je computer of tablet beheren. AfterPay houdt je op de hoogte via pushnotificaties & e-mail wanneer er een betaaloverzicht voor je klaar staat. Ter goedkeuring van je verzoek om achteraf te betalen voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in zijn privacy statement. Mocht onverhoopt jouw verzoek tot betaling met AfterPay niet geautoriseerd worden, dan kun je jouw bestelling natuurlijk betalen met een andere betaalmethode. Je kunt voor vragen altijd contact opnemen met AfterPay. Voor meer informatie verwijzen wij je door naar AfterPay.

Betalingen worden verwerkt binnen 15 minuten tenzij u heeft gekozen voor overboeken. Binnen Nederland zal een overboeking binnen 24 uur verwerkt worden, overboeken vanuit het buitenland kan tot 3 werkdagen duren voor deze is verwerkt.

Na het bestellen van uw producten, ontvangt u de factuur hiervan in uw mail. Bent u de factuur kwijt of heeft u deze niet ontvangen? Uiteraard is deze (opnieuw) op te vragen bij onze helpdesk per mail, via [email protected] 
Wij verzoeken u uw ordernummer of betalingskenmerk te vermelden in de mail. 

Waar vind ik mijn ordernummer?

Deze staat in de mail die u van ons heeft ontvangen maar ook bij de betaling is deze vermeld, het nummer start met 100...... voor Nederlandse klanten, 2000..... voor Belgische klanten en 3000.... voor Duitse klanten.

Onze aanbiedingen lopen van zondag t/m zaterdag. Iedere nieuwe week, worden de daar bijbehorende aanbiedingen online geplaatst die de gehele week geldig zijn. Dit geldt uiteraard alleen op de normale actie artikelen, met uitzondering van de weekend-, en dagdeals. Bovenaan de aanbiedingspagina's is de datum tot wanneer de aanbiedingen geldig zijn te vinden. Het is mogelijk dat een actie eerder stopt wegens beperkte voorraad.

Let op! De acties zijn alleen geldig tijdens de actieperiode en niet op eerder bestelde artikelen.  OP=OP!

Producten kunt u reserveren via een afhaalbestelling. Voor het maken van een afhaalbestelling kunt u dezelfde stappen doorlopen als een normale bestelling die wij verzenden met PostNL, op het einde van het invullen van de gegevens moet u rekening houden met twee dingen.

  1. Vult u altijd als land 'Nederland' in.
  2. Selecteer de optie Afhalen te Vlissingen.

Als u alles heeft ingevuld klik dan op de oranje knop onderaan de pagina, 'Plaats uw bestelling'. U ontvangt dan van ons een mail ter bevestiging van de bestelling, dit betekent dat de bestelling bij ons binnen is en wij deze voor u klaar gaan zetten. De volgende mail die u van ons ontvangt is de bevestiging dat de bestelling daadwerkelijk klaar staat voor u en dat deze dus afgehaald kan worden. Afhaalbestellingen geplaatst voor 09:00 staan dezelfde dag nog voor u klaar, mits compleet voorradig. Afhaalbestellingen die na 09:00 worden geplaatst, staan pas de volgende dag voor u klaar.

Wij houden bestellingen 7 dagen voor u vast, hierna worden de artikelen weer teruggeplaatst in de winkel. Telefonisch reserveren is niet mogelijk.

Heeft u een feest, bijeenkomst of evenement? Dan kan er uiteraard bij Drankgigant.nl worden ingekocht. Grote aantallen zijn aan te raden te reserveren via de website (afhaal optie). Niet aangebroken artikelen mogen aan ons retour worden gebracht mits onbeschadigd en ongeopend. Let op dat het retour brengen van volle ongeopende flessen binnen 14 dagen en met kassabon plaatsvindt.

Wij verhuren geen glazen of andere bar artikelen, deze zijn uiteraard wel te koop.

Bij onze winkel te Vlissingen kan men aan de voorzijde van de winkel GRATIS parkeren. Staat dit helemaal vol? Dan zijn er ook aan de zijkant van de winkel parkeerplekken en aan de achterzijde. Van deze plekken kan ook GRATIS gebruik gemaakt worden.

Drankgigant.nl heeft een eigen cadeaubon, deze zijn zowel te koop als in te leveren in de vestiging te Vlissingen. Cadeaubonnen zijn niet inwisselbaar voor geld en ook niet online te verzilveren. Naast Drankgigant.nl-cadeaubonnen nemen we geen andere bonnen aan zoals VVV, etc.

Drankgigant.nl levert ook cadeaus op maat en/of aanvraag. Als u opzoek bent naar een passend relatiegeschenk op maat kunt u altijd contact met ons opnemen voor een vrijblijvend voorstel.

Graag vernemen we richtlijnen voor uw geschenken:

  • Soort pakket, bierpakket, wijnpakket of anders...
  • Levertijd.
  • Het aantal pakketten.
  • Budget per pakket.

U kunt deze informatie naar ons mailen, wij sturen u dan een voor stel met mogelijkheden.

Drankgigant.nl bekijkt graag iedere sponsoring serieus. Deze wordt door ons getoetst en vragen daarom uw aanvraag zo uitvoerig mogelijk in te dienen en ruim van tevoren. (Minimaal 4 weken voor aanvang evenement) Een extra motiverende bijlage bijvoegen is aan te raden. Uw aanvraag is in te dienen via de mail.

Per artikel op de webshop staan de prijzen en staffelkortingen vermeld. Wilt u grotere aantallen bestellen? Dit kan per mail, via [email protected]

Wat moet ik vermelden in de mail?

  • Het product
  • Inhoud
  • Aantal
  • Gewenste leverdatum

Voor Belgische en Duitse klanten die ons willen bezoeken gelden onze Nederlandse prijzen en accijnzen. Uiteraard kan van iedere aankoop met bon met BTW of een factuur worden uitgedraaid. Btw vrij ofwel intracommunautaire levering is niet mogelijk. In het buitenland leveren wij alleen aan particuliere klanten.

Drankgigant.nl zit op 55 minuten rijden vanaf Antwerpen, 1 uur en 20 minuten vanaf Brussel of 1 uur en 10 minuten vanaf Turnhout.

Drankgigant.nl levert aan particulieren, wederverkopers, collega-slijterijen en festivals. Alle artikelen die wij op onze website aanbieden zijn bij ons direct te bestellen. Uiteraard kunt u deze ook reserveren via onze website. Mocht u een grote hoeveelheid (vanaf 24 stuks) willen bestellen dan kunt u altijd een offerte aanvragen via de mail.

Wilt u uw product bij ons aanbieden? Dit is enkel mogelijk per mail.

Onze marketingafdeling plaatst alle nieuwe artikelen op de website en verzorgt hiervoor relevante teksten en foto's. Vragen en/of opmerkingen kunt u aangeven via onze algemene emailadres [email protected]. Op deze manier komt uw vraag, opmerking of idee terecht bij de juiste afdeling.

Onze inkoopafdeling is uitsluitend per mail bereikbaar en neemt iedere aanvraag nauwkeurig in behandeling. Mist u een nieuw artikel of misschien een bijzondere variant binnen een artikelgroep. Dan kunt u contact opnemen via de [email protected].

Drankgigant.nl is een groeiend bedrijf en heeft hierin zeker gemotiveerde en fijne collega's nodig. Heeft u interesse in een baan bij Drankgigant.nl? Dan kunt u uw CV en sollicitatiebrief naar ons mailen, deze zullen we zorgvuldig behandelen en u zeker op de hoogte houden van een passende baan.

Uw gegevens kunt u per mail aan ons doorgeven.

Het kan natuurlijk voorkomen dat u een vraag heeft die niet in onze lijst met veel voorkomende vragen staat. In dat geval kunt u gerust contact op nemen met onze helpdesk, ze zitten dagelijks voor u klaar. Dit kan via ons contact formulier, per e-mail of via telefoon op nummer 0118-41 20 35. Al uw vragen worden zorgvuldig en zo spoedig mogelijk beantwoord door ons professionele team.

Onze helpdesk is u graag van dienst!

Telefonisch Bereikbaar

Maandag09:00 - 12:00
12:30 - 17:00
 
Dinsdag09:00 - 12:0012:30 - 17:00 
Woensdag09:00 - 12:0012:30 - 17:00 
Donderdag09:00 - 12:0012:30 - 17:00 
Vrijdag09:00 - 12:0012:30 - 17:00 
Zaterdag   
Zondag 

Je moet 18 jaar of ouder zijn om deze site te bezoeken.